Aktualnie online
· Gości online: 2

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 2,799
· Najnowszy użytkownik: ubonik88
 Need For Speed ???  
 Need For Speed No Limits  
 Need For Speed Rivals  
Need For Speed Most Wanted by Criterion
Need For Speed The Run
Need For Speed Shift 2 Unleashed
Need For Speed Hot Pursuit
  Need For Speed World
   Need For Speed Shift  
    Need For Speed Nitro
Need For Speed Undercover
Need For Speed Pro Street
Need For Speed Carbon
Need For Speed Most Wanted
Need For Speed Underground 2
Need For Speed Underground
Need For Speed Hot Pursuit II
Need For Speed Porsche 2000
Need For Speed Road Challenge
Need For Speed III Hot Pursuit
        Need For Speed II   
    the Need For Speed   

Pytania do eksperta

Jak przedstawia się kwestia ubezpieczenia samochodu w drifcie? Jaki jego rodzaj wymagany jest podczas zawodów? Czy jest potrzebne ubezpieczenie podczas treningów? Czy auto musi być zarejestrowane?

Jeśli chodzi o zawody, to auto powinno być zarejestrowane z ważnym ubezpieczeniem OC i NNW. Szczegóły są jednoznacznie określone w regulaminach zawodów dostępnych przed imprezami. Organizatorzy z każdym kolejnym rokiem kładą coraz większy nacisk na bezpieczeństwo i kwestie prawne. Wszelkie wątpliwości rozwiewają zasady przeprowadzania badań kontrolnych (BK). Bez względu na posiadane ubezpieczenia, jeśli podczas takiego badania przed zawodami kontrolerzy stwierdzą, że auto jest bezpieczne, to na pewno można nim wystartować. Niemniej ubezpieczenie powinno być podstawą. Nie tylko dla własnego dobra. Drift to sport o podwyższonym ryzyku i zawsze trzeba zakładać, że na zawodach czy na treningu może wydarzyć się nieprzewidywanego.

Jak zdobyć licencję i gdzie się po nią zgłosić?

Sposób zdobycia licencji określają organizatorzy w swoich regulaminach. Można brać udział w zawodach klasy amatorskiej - kierowcy, którzy zajmą się trzy pierwsze miejsca (lub inna ich liczba określona wymaganiami, mogą dostać licencję uprawniającą do startów w najwyższej klasie lub zgłosić się na tzw. Driver Search, gdzie są przyznawane licencje odpowiedniej ligi.
Na stronach internetowych polskich lig driftingowych (Polska Federacja Driftu, Stowarzyszenie Sprintu Samochodowego - Super Drift Cup) znaleźć można regulaminy imprez. Tam też zapoznamy się ze szczegółami tego procesu i wymaganiami lub zasadami obowiązującymi podczas poszczególnych zawodów i imprez.

Jak podczas driftu sprawują się samochody z instalacją LPG?

Nie przypominam sobie, by ktokolwiek w Polsce startował takim autem, więc pewnie nie jest o najlepsze rozwiązanie. Nawet nie można napisać, że jest ono w w fazie testów, bo z dużą dozą prawdopodobieństwa można powiedzieć, że nikt tego nie testuje.

O ile zwiększa się zużycie paliwa w porównaniu do zapotrzebowania w czasie normalnej eksploatacji auta?

To zależy od auta i tego, co rozumiemy przez normalną eksploatację. Samochody o mocach rzędu ok. 500 KM przez godzinę treningu potrafią spalić 30 - 40 litrów paliwa. Przez godzinę treningu rozumiem wykonanie kilku przejazdów po trasie, czas poświęcony na wymianę kół, chłodzenie samochodu. Jeśli jest taka potrzeba, również oczekiwanie na swoją kolej.

ile pieniędzy trzeba zainwestować na poziomie amatorskim?

To również zależy od tego, co rozumiemy przez etap amatorski. Można jeździć autem za 5 tyś. zł albo za 100 tyś zł. Najdroższą inwestycją na początku jest zakup bazy, która jest wyceniana w zależności od stanu auta. Większość późniejszych przeróbek i udoskonaleń można wykonać samemu. Do podstawowej zabawy to wystarcza. Jeśli nie znamy się na mechanice, dochodzi koszt serwisów i warsztatów. Później poza naprawą tego, co padło na treningu czy zawodach, najwięcej kosztów pochłaniają paliwo i opony. Na poziomie amatorskim możemy posiłkować się tzw. używkami, które dostaniemy od zaprzyjaźnionego zakładu wulkanizacyjnego za niewielkie pieniądze. Przy ambitnych zamiarach można też jeździć na semislickach po 500 zł/szt. Do tego jednak trzeba wcześniejszych inwestycji w sprzęt. Możliwości są nieograniczone.

Od czego zacząć treningi? Jakie miejsca i prędkości są odpowiednie na początku ćwiczeń?

Najlepiej brać udział w treningach organizowanych na lotniskach czy torach. Mamy wówczas pewność, ze będzie bezpiecznie. Możemy przyjrzeć się, jak jeżdżą doświadczeni koledzy, przejechać się z kimś czy spytać o radę. Trzeba zaczynać od prostych ćwiczeń - jazda po okręgu, po ósemce, od prędkości 30 - 60 km/h. Starać się wyczuć balans auta. Stopniowo robimy to na coraz większym palcu, ustawiamy zakręt w postaci rynny czy uliczki ze słupków. Stanowczo odradzam szarżowanie po ulicach. Na YouTube można znaleźć filmiki przedstawiające przykre konsekwencje takiego zachowania.

Źródło: Japan Trends
Odpowiadał Paweł Trela

Komentarze

Brak komentarzy. Może czas dodać swój?

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
©

Witamy na NeedForSpeed.pl

Logowanie

Nie pamiętam hasła.

Nie masz jeszcze konta? Załóż je!

Utwórz konto / zarejestruj się i korzystaj w pełni z funkcji dostępnych na naszej stronie!

Polub nas na Facebooku
Możesz nas znaleźć też na:
Zwycięzca #45 Screen Masters


Zwycięzca: Radon
Temat: Nissan
Gra: NFS: Most Wanted 2012
#46 Screen Masters - zapisy
Zwycięzca #27 Car Of The Week


Zwycięzca: RayneX
Auto: Ford Mustang
Styl: Wyścigowy
#28 Car Of The Week - Składanie prac
               Nawigacja                  
●   Strona główna
●   Artykuły
●   Forum
●   Regulamin
●   Redakcja
●   Współpraca
●   Szukaj
●   Download
●   Galeria
●   Poradnik forumowicza
●   Kategorie newsów
Partnerzy





Wymiana
Teksty piosenek
gry java
Fifa Serwis


NFS-Mania.com MoHCenter ? Największa na świecie strona o tematyce gier Medal of Honor oraz The Saboteur
Szybcy i Wsciekli The Fast and The Furious
Copyright © 2010. All rights reserved, NeedForSpeed.pl
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2017 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3. NeedForSpeed.pl theme v2 by Yascarr
38,239,332 unikalne wizyty