Aktualnie online
· Gości online: 3

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 2,789
· Najnowszy użytkownik: paello2
 Need For Speed ???  
 Need For Speed No Limits  
 Need For Speed Rivals  
Need For Speed Most Wanted by Criterion
Need For Speed The Run
Need For Speed Shift 2 Unleashed
Need For Speed Hot Pursuit
  Need For Speed World
   Need For Speed Shift  
    Need For Speed Nitro
Need For Speed Undercover
Need For Speed Pro Street
Need For Speed Carbon
Need For Speed Most Wanted
Need For Speed Underground 2
Need For Speed Underground
Need For Speed Hot Pursuit II
Need For Speed Porsche 2000
Need For Speed Road Challenge
Need For Speed III Hot Pursuit
        Need For Speed II   
    the Need For Speed   

Nawigacja

Artykuły » Inne » Ścigałki

Ścigałki

Jak wszystkim nam wiadomo pierwszego listopada zeszłego roku miała miejsce premiera dziesiątej już z kolej części kultowej serii Need for Speed. Udanie umilała nam długie zimowe wieczory wraz z ciepłą herbatą i ciastem babci. Lecz kiedy każdy z nas pokonał Dariusa Mazdą albo Dodgem, na myśl nasuwało się pytanie "I co teraz?". Wiadomo, że do następnego NFS'a jest jeszcze daleko, a mimo to ręce nie chcą nam się odkleić od kierownicy. Spójrzmy do portfela. Zdjęcie babci, legitymacja i... kurz. To żadna przeszkoda na drodze do dobrej zabawy.

Pierwszy przystanek to Live for Speed. Jeżeli jesteście prawdziwymi zapaleńcami i urodziliście się z kluczykami w ręku to coś dla Was. Żadnego trybu arcade gdyż jest to całkowicie poważny symulator wyścigowy. W LFS można grać samemu, z komputerem i innymi graczami z całego świata. Gra ma nieskomplikowany system on-line przez co bardzo łatwo jest nam dołączyć do wyścigu bądź stworzyć własny. Zanim jednak do tego dojdziemy trzeba bardzo dokładnie poznać swój samochód. Tutaj gwarantuję dobre dwa tygodnie (jak nie więcej) porządnej rozrywki, jeśli można to tak nazwać. Możemy mieć pewność, że nikt nie będzie miał takiego samego auta jak my i to nie za sprawą wielkich bodykitów czy felg. Nasz pojazd możemy dowolnie modyfikować technicznie i każdy znajdzie swój wymarzony driftowóz bądź dragstera. Gra może nie zachwyca jakoś szczególnie grafiką, jednak nie ma też na co narzekać. Jest to dobra pozycja dla fanów realizmu i długich zmagań on-line. Gra powinna chodzić na większości pecetów ze względu na niewygórowane wymaganie sprzętowe (procesor 1 GHz, 128 MB RAM i karta graficzna obsługująca 3D).

Kolejną pozycją na naszej liście jest rFactor. Za tym tytułem kryje się mało znana na rynku elektronicznej rozrywki firma Image Space Incorporated, która do tej pory tworzyła symulatory dla wojska i lotnictwa. Już sam ten fakt gwarantuje dobrą zabawę, jednak nie chwalmy dnia przed zachodem słońca. Na pierwszy rzut oka grafika zdaje się nie odstawać zbytnio od opisanego wyżej LFS, jednak gdy wyciśniemy z karty graficznej siódme poty naszym oczom ukazuje się naprawdę ładny obraz. Na bolidach widać mnóstwo małych detali i szczegółów. Na pewno plusem gry jest obecność prawdziwych marek takich jak Ford, BMW czy Seat i firm produkujących doń części. Gra ma bardo rozbudowany, ale zarazem wygodny tryb multi. Silnik isiMotor 2.0 jest bardzo podatny na modyfikacje przez co może dać nie lada pole do popisu fanom i zapewne zdeklasują oni oficjalne serwery gry. W przeciwieństwie do LFS ten symulator posiada swego rodzaju tryb kariery dzięki czemu możemy sprawdzić co potrafi nasz pecet na torze. ;-) Do odpalenia gry nie potrzeba super sprzętu, jednak wtedy nie ma co liczyć na wiele przyjemności dla naszych przyzwyczajonych do barwnego lecz nieco rozmazanego świata NFS oczu. Wymagania ciut wyższe niż w przypadku LFS ale myślę, że są w jakiś sposób uzasadnione (procesor 1.4 GHz, 512 MB RAM).

Jeżeli uda nam się wycyganić od babci trochę złotych, możemy śmiało ruszać do sklepu. Wchodzimy, kierujemy się do stoiska z grami komputerowymi i... Co teraz? Jeśli jesteśmy w sklepie pokroju EMPIKU nie powinno być żadnych problemów. Szukamy regału z grami wyścigowymi, a jak już go znajdziemy pozostaje nam wybrać grę. Pytanie tylko którą? Na półce jest przecież wiele tytułów.

Jednym z nich jest GTR2. Gra posiada swój własny, indywidualny klimat. Owiana jest otoczką sławy najlepszego symulatora wyścigów na świecie, lecz każdy z nas ma własne zdanie. Zdeklasowała nawet bardzo popularną serię TOCA, a to za sprawą właściwego wyboru twórców gry, którzy postawili na realizm a grafikę i "inne bajery" uznali za sprawę drugorzędną. Największym atutem gry są świetnie odwzorowane tory, licencja FIA i niesamowity setup wozów. Żeby grać w GTR2 wcale nie potrzeba wieloletniego doświadczenie ze wszelakimi ścigałkami, a to za sprawą szkółki która w ciekawy sposób zapozna nas z grą oraz pozwoli podszlifować umiejętności. Prócz zwykłych trybów zmagań z przeciwnikami pojawił się jeszcze wyścig całodobowy. Jednak nie należy się zrażać, bo nie trzeba siedzieć cały dzień przy komputerze. Gra pozwala na zapis a potem wznowienie zabawy w dowolnym momencie. Cała ekipa tworząca GTR2 dała z siebie wszystko. Oprawa muzyczna występuje w postaci wspaniałych dźwięków naszych silników. Grafika na lepszych komputerach może nas zaskoczyć paroma asami w rękawie. Dużym plusem gry jest połączenie arcade'u i symulatora. Sprawa jest prosta, żeby odblokować kolejne imprezy musimy wygrać parę kosmicznie realistycznych wyścigów. Wymagania są nie takie znowuż wysokie, jednak są dobrym odzwierciedleniem poziomu gry (procesor 1.8 GHz, 512 MB RAM, 128 MB VGA)

Zaraz obok leży białe pudełko z napisem Xpand Rally Xtreme. Kolejne dobre dzieło polaków (czemu nie ma metek "Dobre bo polskie"?) Po odpaleniu gry pojawia się pytanie o nasz styl gry. Mamy do wyboru arcade i symulacje jak u poprzednika. Gdy wybierzemy to drugie czeka nas nie lada frajda. Nie ma mowy o odbiciu się od barierki. Nawet najmniejsze muśnięcie powoduje, że blacha naszego auta fruwa po całym ekranie. Nieumiejętnie przejechany wiraż najczęściej kończy się na drzewie lub, w najbardziej lajtowej wersji, w rowie. Nierzadko zdarza się zgon kierowcy (dobrze, że na miejscu wypadku nie ma świeczek i krzyża bo czułbym się jak na lotnisku). Gra na to do siebie, że potrafi zmobilizować do długiej gry i co najważniejsze walki ze sobą. Gra na system modyfikacji auta bardzo podobny do naszej kochanej serii NFS, podobny i większy. Duża liczba części daje nam wiele opcji ustawienia swojego pojazdu. Niestety wszystkie części możemy w bardzo łatwy sposób zniszczyć. Wystarczy zwykłe drzewo albo rów i nasze świeżutko zakupione części lądują na złomowisku. W grze na każdym kroku czekają na nas smaczki różne i różniste. Nasz kierowca się męczy co odbija się na widzianym przez nas ekranie który się lekko rozmazuje a podczas stłuczenia szyby widok wcale nie jest utrudniony gdyż zostaje ona wybita. Ta gra posiada już dość wysokie wymagania sprzętowe (procesor 2.5 GHz, RAM 512 MB, 128 MB VGA).

Jeśli wyżej wymienione gry nie robią na nas zbytniego wrażenia, a babcia nie dała aż tak dużo jakbyśmy chcieli, możemy jedynie popatrzeć na pudełko Test Drive Unlimited, które właśnie dzisiaj pojawiło się w sklepach. Niektórzy szczęśliwcy mieli okazję pograć w wersję beta a ich opinie tylko motywują do cierpliwości. Akcja rozgrywa się na hawajskiej wyspie Oahu która istnieje naprawdę i została w stu procentach odwzorowana. Jak wiadomo we wszystkich ścigałkach jako kierowcę widzimy czarny cień bądź kombinezon z kaskiem ale, nie tym razem. Tutaj gra przypomina trochę popularną serię The Sims w której kreowaliśmy swe postacie a tu jest tak samo! Możemy wybrać płeć, ubiór i wiele innych. Wspomniany ubiór możemy zmieniać dzięki punktom odzieżowym. Zasada jest prosta, odwieziemy modelkę albo autostopowicza, dostajemy punkty do wymienienia na strój w sklepie. Prócz ciekawego trybu "podwózki" pojawi się jeszcze możliwość dostarczania aut na zamówienie. Tutaj dostajemy auto które trzeba przywieść w określone miejsce w określonym czasie. Wydaję się proste jednak za każdą ryskę nasze wynagrodzenie maleje. Te i wiele innych zadań możemy wykonywać tym jedynym, wymarzonym wozem który wybierzemy spośród 125 licencjonowanych aut. Każde świetnie odwzorowane wizualnie na zewnątrz jak i wewnątrz. Nie tylko graficy poszczycili się kunsztem bo i programiści sprawili, że żadne ze wymienionych aut nie będzie prowadzić się tak samo. Niestety to wszystko nie odpali się samo. Potrzeba całkiem mocnego sprzętu by móc nacieszyć się faktyczną oprawą graficzną i zarazem klimatem gry (procesor 2.4 GHz, 512 MB RAM, 256 MB VGA).

We wrześniu bieżącego roku na rynek na wyjść kontynuacja nieudolnej ścigałki Juiced. Pierwsza cześć miała sporo zalet, jednak brakowało jej iskierki która przykułaby nas do monitorów na długie wieczory. Po drugiej części możemy się spodziewać dobrej oprawy graficznej, trybu drift (to chyba formalność) oraz całkowitej nowości w postaci systemu driver DNA który zanalizowawszy naszą technikę jazdy zaprezentuje nasz profil innym kierowcom dzięki czemu każdy będzie wiedział z jak zaawansowanym graczem na do czynienia. Gra zaoferuje masę licencjonowanych samochodów a będzie ich zaledwie o 30 mniej niż w wyżej wymienionym TDU które możemy modyfikować na przeróżne sposoby przy pomocy aż 10.000 części (!!!) by wyglądały jak "to jedyne" auto a przeciwnicy jadący za nami wąchając spaliny nie mieli co do tego wątpliwości. Oprócz małej cyferki 2 w nazwie pojawi się jeszcze dopisek Hot Imports Nights. Oznaczna to, że przeniesiemy się na scenę znanej na całym świecie serii imprez poświęconej przecinakom z dalekiego wschodu w takich miastach jak Londyn, Rzym, Paryż czy San Francisco, Juiced 2: Hot Imports Nights pojawi się wersjach na next geny, PC i PSP. Miejmy nadzieję, że nie powtórzy klapy jedynki.

Do premiery następnej części Need for Speed jeszcze daleko ale na nudę samochodową narzekać nie możemy. Grunt byśmy nie zapomnieli jak włada się kierownicą i co działo się z naszym bohaterem zanim dostał się do Palmont. Wybór pozostawiam Wam (ale Matrixem zapachniało). Od Was zależy czy w wakacje będziecie opalać się na Oahu czy dawać z siebie wszystko na rozgrzanych od słońca i opon torach wyścigowych. Mogę jedynie życzyć słusznego wyboru.

Komentarze

Brak komentarzy. Może czas dodać swój?

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Świetne! Świetne! 100% [7 głosów]
Bardzo dobre Bardzo dobre 0% [0 głosów]
Dobre Dobre 0% [0 głosów]
Średnie Średnie 0% [0 głosów]
Słabe Słabe 0% [0 głosów]
©

Witamy na NeedForSpeed.pl

Logowanie

Nie pamiętam hasła.

Nie masz jeszcze konta? Załóż je!

Utwórz konto / zarejestruj się i korzystaj w pełni z funkcji dostępnych na naszej stronie!

Polub nas na Facebooku
Możesz nas znaleźć też na:
Zwycięzca #45 Screen Masters


Zwycięzca: Radon
Temat: Nissan
Gra: NFS: Most Wanted 2012
#46 Screen Masters - zapisy
Zwycięzca #27 Car Of The Week


Zwycięzca: RayneX
Auto: Ford Mustang
Styl: Wyścigowy
#28 Car Of The Week - Składanie prac
               Nawigacja                  
●   Strona główna
●   Artykuły
●   Forum
●   Regulamin
●   Redakcja
●   Współpraca
●   Szukaj
●   Download
●   Galeria
●   Poradnik forumowicza
●   Kategorie newsów
Partnerzy





Wymiana
Teksty piosenek
gry java
Fifa Serwis


NFS-Mania.com MoHCenter ? Największa na świecie strona o tematyce gier Medal of Honor oraz The Saboteur
Szybcy i Wsciekli The Fast and The Furious
Copyright © 2010. All rights reserved, NeedForSpeed.pl
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2017 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3. NeedForSpeed.pl theme v2 by Yascarr
36,754,744 unikalne wizyty