Aktualnie online
· Gości online: 4

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 2,802
· Najnowszy użytkownik: Michal-12
 Need For Speed ???  
 Need For Speed No Limits  
 Need For Speed Rivals  
Need For Speed Most Wanted by Criterion
Need For Speed The Run
Need For Speed Shift 2 Unleashed
Need For Speed Hot Pursuit
  Need For Speed World
   Need For Speed Shift  
    Need For Speed Nitro
Need For Speed Undercover
Need For Speed Pro Street
Need For Speed Carbon
Need For Speed Most Wanted
Need For Speed Underground 2
Need For Speed Underground
Need For Speed Hot Pursuit II
Need For Speed Porsche 2000
Need For Speed Road Challenge
Need For Speed III Hot Pursuit
        Need For Speed II   
    the Need For Speed   

Need for Speed vs. online

Do napisania tego artykułu skłoniły mnie moje przemyślenia odnośnie najnowszego dziecka EA, Need for Speed Carbon, szczególnie zaś tryb gry wieloosobowej. Zacznijmy jednak od początku...

W listopadzie 2003 roku pojawił się NFS Underground, pierwsza gra z tej serii, która była wyłącznie poświęcona nielegalnym wyścigom oraz tuningowi. Okres ten przypada na znaczącą popularność filmu pt. "Fast And Furious", który był inspiracją dla powstania NFSU. W Polsce zaś czas ten przypada na wzrastającą popularność łacz szerokopasmowych. Konsekwencją tych wydarzeń było pojawienie się sporej grupy ludzi grających w NFSU przez sieć. Powstawały klany, nawiązywano znajomości i kontakty, które często nie ograniczały się do wspólnej gry. Sam wygląd trybu online był bardzo prosty, a zarazem przyjemny dla użytkownika. Na początku wybierało się czy się chce brać udział w rankingu czy też nie, później typ gry i pokoje, czyli miejsce, w którym gracze zbierali się przed rozgrywką. Pokoje mogły liczyć od 25 do 50 osób, natomiast sama gra odbywała się pomiędzy czteroma zawodnikami.

Sama idea i działanie pokoi w znaczący sposób ułatwiały i zachęcały do częstszej gry wieloosobowej, a obecność dobrych graczy wzmagała chęć walki. Powstało bardzo dużo klanów zarówno w Polsce jak i na całym świecie. Dodatkowo nastąpił znaczący rozwój sceny Need for Speed. Wadą tego rozwiązania był brak możliwości zamknięcia pokoju dla innych graczy. Było to bardzo uciążliwe podczas różnych tzw. "klanówek" i turniejów odbywających się w systemie online.

Rok później pojawił się Need for Speed Underground 2, który według zapowiedzi wydawcy miał być lepszy od poprzedniej części pod każdym względem. Miał zostać rozwiązany problem z zamykaniem pokoi a sama gra miała być znacząco rozbudowana. Po premierze tej gry okazało się, że dostaliśmy produkcję z rozbudowanym trybem dla pojedynczego gracza: dostępne było miasto wraz ze sporą ilością wydzielonych miejsc w których mogliśmy modyfikować dowolnie pojazdy. Zwiedzając metropolię można było spotkać inne, tuningowane samochody, z którymi można było się ścigać, natomiast liczba dostępnych pojazdów również była spora. Tryb rozgrywki wieloosobowej doczekał się małej rewolucji, zrezygnowano z dużych pokoi na rzecz czteroosobowych. Do nowości należało dodać pojawienie się nowego trybu gry jakim był Outrun, czyli ucieczka, StreetX, czyli wyścig w wąskich uliczkach bez użycia nitra oraz EA Komunikator, który miał pełnić formę czatu z możliwością zaproszenia osoby do wspólnej gry. W teorii miało być lepiej, jednak zawsze praktyka ma decydujący głos.

Gracze przyzwyczajeni do układu znanego z poprzedniej części NFS zostali wystawieni na terapię szokową. Praktycznie każdy miał problemy aby odnaleźć się w nowym systemie, w którym brakowało większych pokoi. Gracze byli od siebie odizolowani i często natrafiało się na przypadkowe osoby. Z pomocą przyszedł EA Komunikator, w którym można było dodać listę osób z którymi można było wspólnie grać. Jednak metoda ta nie była skuteczna podczas turniejów oraz większych klanówek. Spora część graczy rozczarowana zaistniałą sytuacją postanowiła zawiesić swoją działalność na scenie NFS, kilka znaczących klanów odeszło w zapomnienie, najwytrwalsi zaś przyzwyczaili się do tego trybu.


W roku 2005 pojawiła się kolejna odsłona gry pt. Need for Speed Most Wanted. W zamierzeniu producenta miał być to powrót do korzeni serii, czyli porządne auta z duża ilością pościgów policyjnych. W tej części, w przeciwieństwie do dwóch ostatnich, uwagi nie skupiono na tuningu. Zasadniczą część gry stanowiły pościgi z policją jak i z innymi zawodnikami z BlackList - lista ludzi, których należało pokonać, aby dojść na sam szczyt i osiągnąć panowanie w mieście. Dodatkowym utrudnieniem w grze były różnego rodzaju blokady policyjne, użycie helikoptera jak i tzw. Kamienie Milowe, czyli wyzwania polegające na realizacji określonego zadania np.: "uciekaj 30 minut przed policją". Sam tryb dla samotnego gracza był bardzo ciekawy i wymagający, inną kwestią był tryb on-line. Gra korzystała z niemal identycznego rozwiązania które można było zobaczyć w NFSU2 z kilkoma modyfikacjami. Sam wygląd uległ kilku poprawkom, w grze dostępne były następujące tryby: Circuit, Sprint i Drag. Nadal pokoje były kilku osobowe i do większej rozgrywki pomocny był EA Komunikator. Dodatkowo wprowadzono zegar odliczający czas do rozpoczęcia gry. Zrezygnowano również z możliwości zobaczenia samochodu przeciwnika - widoczna była jedynie marka. Działanie trybu wieloosobowego stwarzało kłopoty przy problemach z połączeniem internetowym jednego z wirtualnych kierowców - praktycznie wszystkim zawodnikom gra zaczynała się zacinać.

Ze względu na niewielkie zmiany w stosunku do NFSU2 oraz problemami z zacięciami gra nie cieszyła się znaczącą popularnością wśród graczy internetowych, a najpopularniejszym trybem był sprint dostępny w wersji demo.

Jest Listopad 2006, kilka dni temu światło dzienne ujrzało najnowsze dziecko EA Games: Need for Speed Carbon. Mamy do czynienia z powrotem klimatu znanego z NFSU i NFSU2. Znów możemy tuningować nasze bolidy wedle naszego uznania a dodatkowo mamy wynalazek zwany Autosculpt, który znacząco poprawia możliwości tuningu wizualnego. Tryb dla pojedynczego gracza skupia się na przejęciu kontroli nad miastem w którym działa kilka gangów, z których każdy reprezentuje inną klasę samochodów. Powrócił drift i pojawiły się wyścigi w kanionie, które stanowią wyzwanie dla każdego gracza ze względu na możliwość wypadnięcia z trasy. W trybie wieloosobowym tez znalazło się kilka znaczących zmian. Można się ścigać w 8 osób, pojawiły się nowe tryby gry: eliminacje z pościgiem, ostatni na danym okrążeniu zostaje policjantem; znacznik pościgu, podobny do zabawy w berka. Sam system online został również zmieniony. Zrezygnowano z osobnego menu gry wieloosobowej na rzecz umieszczenia podstawowych w głównym menu. Również wyłączono możliwość wyboru pokoju, w którym chcemy grać, w trybie szybkiego wyścigu zostajemy automatycznie dołączeni do dowolnie wybranego przez serwer pokoju. Gdy założymy pokój sytuacja wygląda podobnie, serwer sam wybiera, z kim będziemy grać. Pozostałe rzeczy zostały niezmienione w stosunku do NFSMW. Jedynym ratunkiem dla takiej sytuacji jest EA Komunikator wbudowany w grę (notabene klawisz "M" odpowiadający za uruchomienie okna komunikatora działa w głównym menu), który pozwala na zaproszenie do wspólnej gry osoby znajdujące się na liście kontaktów. To rozwiązanie uniemożliwia udział innych osób w grze bez naszej zgody. Jednak czy takie rozwiązanie ma sens?

Otóż patrząc z perspektyw osoby która sporo grała online w różne gry, tego typu wyjścia nie należą do szczególnie udanych. Brakuje tu wolności wyboru z kim chcemy grać i w jakim trybie, sprzyja to natomiast alienacji. System dużych pokoi pomagał w nawiązywaniu nowych znajomości, dawał możliwość doskonalenia swoich umiejętności, a co za tym idzie znacząco przedłużał żywotność gry. Do dziś można po wejściu on-line w NFSU spotkać kilku graczy. Aktualne rozwiązanie nie sprzyja integracji środowiska zgromadzonego wokół NFS i raczej w najbliższym czasie ta sytuacja nie ulegnie zmianie. Dodatkowym utrudnieniem na chwilę obecną są serwery EA, które dość często mają awarie w konsekwencji uniemożliwiają spokojną rozgrywkę. Natomiast sama rozgrywka online w NFS Carbon stoi na najwyższym poziomie, szczególnie eliminacje z pościgiem, które wszystkim graczom sprawiają sporo przyjemności, ponieważ łączy w sobie elementy wzajemnej rywalizacji oraz doskonałej zabawy na najwyższym poziomie.

Pozostaje sobie życzyć, aby głosy graczy zostały wysłuchane i aby tryb rozgrywki wieloosobowej spełnił nasze oczekiwania.

Komentarze

#1 | psyhol222 dnia maj 05 2010 20:55:28
no itak powinno byc
#2 | StreetTerrorCrew dnia lipiec 29 2011 23:03:21
psyhol222
co ty mówisz troche to jest smieszne
#3 | pirat drogowy dnia luty 03 2012 13:40:03
Powiem że "psyhol222" ma racje że tak powinno być!

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Świetne! Świetne! 50% [5 głosów]
Bardzo dobre Bardzo dobre 30% [3 głosy]
Dobre Dobre 10% [1 głos]
Średnie Średnie 0% [0 głosów]
Słabe Słabe 10% [1 głos]
©

Witamy na NeedForSpeed.pl

Logowanie

Nie pamiętam hasła.

Nie masz jeszcze konta? Załóż je!

Utwórz konto / zarejestruj się i korzystaj w pełni z funkcji dostępnych na naszej stronie!

Polub nas na Facebooku
Możesz nas znaleźć też na:
Zwycięzca #45 Screen Masters


Zwycięzca: Radon
Temat: Nissan
Gra: NFS: Most Wanted 2012
#46 Screen Masters - zapisy
Zwycięzca #27 Car Of The Week


Zwycięzca: RayneX
Auto: Ford Mustang
Styl: Wyścigowy
#28 Car Of The Week - Składanie prac
               Nawigacja                  
●   Strona główna
●   Artykuły
●   Forum
●   Regulamin
●   Redakcja
●   Współpraca
●   Szukaj
●   Download
●   Galeria
●   Poradnik forumowicza
●   Kategorie newsów
Partnerzy





Wymiana
Teksty piosenek
gry java
Fifa Serwis


NFS-Mania.com MoHCenter ? Największa na świecie strona o tematyce gier Medal of Honor oraz The Saboteur
Szybcy i Wsciekli The Fast and The Furious
Copyright © 2010. All rights reserved, NeedForSpeed.pl
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2017 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3. NeedForSpeed.pl theme v2 by Yascarr
38,443,170 unikalne wizyty